SOSPORADNA

VAŠE BEZPLATNÁ PRÁVNÍ PORADNA

bezplatná právní poradna

Získejte odpověď od zkušených právníků!

dotaz

Vloženo dne: 13.10.2013: Letos koncem března jsme na prodejně zakoupili dvě dívčí kola značky X-RACE vel. 20. Na obou kolech stále padal řetěz, tak jsme kola odvezli do prodejny na garanční prohlídku.

Šestá reklamace mobilního telefonu a prodávající nechce vrátit peníze

Kategorie: Odpovědnost za vady, záruka, reklamace

Vše začalo tím, když mi přítel v prosinci roku 2011 koupil nový mobilní telefon v obchodě MOBILMax.  Do této doby (srpen 2013) byl mobil již 5x reklamován. Má otázka na prodávajícího, kdy mi za reklamovaný telefon vrátí peníze byla zodpovězena tím,  že musím mít 3 stejné nebo 4 různé reklamace ( to jsem samozřejmě věděla). Při čtvrté reklamaci jsem se tedy zeptala jestli mi mohou vrátit peníze a zaměstnankyně obchodu mi sdělila, že si musím vzít opravený telefon a pokud budu chtít vrátit peníze, tak to musím sdělit před tím než budu dávat mobil na reklamaci. 

Mobil je tedy už 5x reklamovaný teď byl už po 6 a nahlásila jsem tedy, že chci vrácení peněz, zaměstnankyně mi řekla že mobil půjde tedy na podrobnou expertízu. Čekala jsem 30 dní a bylo mi řečeno, že mobilní telefon není na vrácení peněz, je prý úplně v pořádku. Obracím se tudíž na Vás, protože už nevím co dělat dál a mobil má stále nějaké chyby už když si ho vyzvednu z reklamace. Předem děkuji za odpověď. 

 

 

ODPOVĚĎ:

Jako první krok doporučuji zkontrolovat, zda prodávající postupoval ve Vašem případě v souladu se zákonem o ochraně spotřebitele. Kupříkladu podle § 19 odst. 1 citovaného zákona je prodávající povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. Toto je velice důležité i s ohledem na event. pozdější uplatnění Vašich nároků soudní cestou (je důležité, abyste měla zdokumentováno, že jste telefon již opakovaně reklamovala).

V případě, že prodejce tyto povinnosti neplní, doporučuji se obrátit s podnětem na ČOI (příslušný podnět je možno podat rovněž elektronicky na adrese http://www.coi.cz/cz/e-podatelna), či tímto podnětem prodávajícímu alespoň pohrozit, což mívá v praxi pozitivní efekt.

Máte pravdu, že ačkoliv zákon přesně neurčuje, kolikrát se vada musí po opravě opakovat, ani nespecifikuje pojem „více vad“, z judikatury se v praxi obvykle dovozuje, že důvodem k odstoupení od smlouvy je třetí výskyt stejné vady po opravě, nebo čtvrtý výskyt různé vady, případně skutečnost, že věc vykazuje najednou minimálně tři vady.

V daném případě Vám tudíž již okamžikem výskytu čtvrté (byť různé) vady vzniklo právo odstoupit od uzavřené kupní smlouvy podle § 622 odst. 2 občanského zákoníku. Pokud jste tak tedy již neučinila a nesouhlasíte způsobem vyřízení reklamace prodejcem, trvejte na svém a zašlete prodejci písemné oznámení o odstoupení od smlouvy, ve kterém budete žádat vrácení kupní ceny mobilního telefonu. Pokud Vám však prodávající požadovanou částku dobrovolně neuhradí, nezbude Vám než postupovat soudní cestou. Pro případný soudní spor je účelné obstarat si vyjádření znalce o tom, že Vámi reklamovaná vada je skutečně vadou mobilního telefonu a tudíž, že byla uplatněna oprávněně.



ODPOVĚĎ VYPRACOVAL: Mgr. Ing. Pavel Toufar                       www.AKTOUFAR.cz 

 

Čtvrtá reklamace + mechanické poškození, které chtějí po mně zaplatit

Kategorie: Odpovědnost za vady, záruka, reklamace

Už po 4té jsem byl reklamovat notebook s tím že chci vrátit peníze.

Jaká je zákonem stanovena záruka na provedenou podlahářskou prácí

Kategorie: Odpovědnost za vady, záruka, reklamace

Dobrý den, mohli byste mi prosim poradit jaka je zákonem stanovena záruka na provedenou podlahářskou prácí?? Mam nesmyslný spor, kdy stěžovatel není v právu, ale nemohu nikde najit dobu záruky. Někdo říká pul roku, někdo za dva roky.

Dobrý den, 11. června jsem v prodejně optiky objednala brýle pro dceru a složila zálohu.

Zakoupení zboží na aukčním portálu a zjištění výrobní vady

Kategorie: Odpovědnost za vady, záruka, reklamace
20. 5. 2013 jsem zakoupil na aukčním portálu porcelán od prodejce podnikatele. Šlo o použitý figurální porcelán (starožitnost). Po obdržení zboží poštou jsem zjistil, že jsou na něm výrobní vady skryté pod glazurou - jde o výrobní vady, nikoliv opotřebení či poškození. Na výrobní vady nebylo upozorněno v textu aukce a na fotografiích nebylo možné výrobní vady odlišit od odlesků porcelánu.

Je možné reklamovat zboží po záruční lhůtě

Kategorie: Odpovědnost za vady, záruka, reklamace

Je možné reklamovat zboží po záruční lhůtě? (např. pokud se jedná o výrobní vadu, která se projeví až po záruce)

Firma nereaguje na reklamaci i na e-mail

Kategorie: Odpovědnost za vady, záruka, reklamace

Zakoupila jsem si bezkontaktní čelní teploměr, po cca roce, jsem zjistila, že měří špatně, odeslala jsem ho firmě k reklamaci (nakupovala jsem přes internet). Firma vůbec na zaslaný teploměr ani reklamaci po více jak měsíci nereagovala, nereaguje ani na zaslané emaily. Jak mám dále postupovat?

Reklamace starého typu žárovek k novému lustru

Kategorie: Odpovědnost za vady, záruka, reklamace

Koupila jsem přes internetový obchod stylový atypický lustr. Designovou ozdobou lustru je devět velkých kulatých žárovek, které nemají stínidla. Po půl roce mi jedna žárovka přestala svítit.

Reklamace zakoupeného automobilu v autobazaru a následná porucha

Kategorie: Odpovědnost za vady, záruka, reklamace

Zakoupil jsem automobil v autobazaru a po ujetí 360 km se pokazil a potřeboval bych poradit jak mám postupovat.

face

POZOR ZMĚNA WEBU

  •  
  • V listopadu 2015 se bude spouštět nově upravený web SOSporadna.cz
  •  
  • Nový web se rozšiřuje do psychologie.
  • V každém odvětví budeme na web vkládat články s radami do života vytvořeny odborníky. Pokud chcete být informování o přesném datu spuštění nového webu, můžete zde vložit Váš email a my Vám zašleme zprávu i radami právníků i psychologů do života.
  •