Mám uzavřenou havarijní a odpovědnostní pojistku na auto u pojišťovny UNIQA. Počátek pojištění 13.5.2011 konec pojištění 13.5.2012 s automatickým prodlužováním.

Protože UNIQA dopisem 19.2.2013 oznámila: Tento dopis má informativní charakter a proto s placením pojistného vyčkejte na zmíněný předpis pojistného. Tento předpis jsem urgoval telefonicky 22.4.2013. Předpis pojistného jsem obdržel až po této urgenci a 2.5.2013 jsem poslal výpověď. 17.5.2013 jsem obdržel od UNIQA zamítavé stanovisko z důvodu, že výpověď nebyla doručena ve stanovené lhůtě 6 týdnů před uplynutím pojistného období. Tento termín jsem ale od 20.4.2013 do 13.5.2013 nemohl dodržet. Akčkoliv UNIQA způsobila toto zpoždění, trvá na zaplacení celé částky na další období a nepřipouští zánik smlouvy dříve než 13.5.2014. 

 

 

ODPOVĚĎ:

Dle zásady " pacta sunt servanda" -smlouvy se mají plnit , pojišťovna bude trvat na splnění podmínek v pojistné smlouvě . Pokud se cítíte být poškozen jednáním pojišťovny, obraťte se na advokáta, neboť Vámi uváděné jednání pojišťovny může vykazovat znaky zneužití jejich postavení vůči spotřebiteli, nicméně je na Vás, aby jste bezpochybně prokázal své tvrzení o informativním charakteru dopisu a Vaší telefonické urgenci.

 

ODPOVĚĎ VYPRACOVALA: JUDr. Jana Rejžková                      www.AKREJZKOVA.cz

 

Komentáře:

Komentáře slouží k okomentování daného článku. Ne ke vkládání dotazů právníkům.
Nechcete li zveřejnit své jméno tak použijte přezdívku, anebo smyšlené.

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit