• Vytisknout
Kategorie: Odpovědnost za vady, záruka, reklamace

Je možné reklamovat zboží po záruční lhůtě? (např. pokud se jedná o výrobní vadu, která se projeví až po záruce)

 

 

ODPOVĚĎ:

Podle § 619 odst. 1 občanského zákoníku, nejde-li o věci, které se rychle kazí nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které se projeví jako rozpor s kupní smlouvou po převzetí věci v záruční době (záruka). Podle § 626 odst. 1 občanského zákoníku práva z odpovědnosti za vady věci, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.

S ohledem na výše uvedené proto nezbývá než konstatovat, že po uplynutí záruční doby již šanci na úspěšnou reklamaci Vámi zakoupeného výrobku nemáte.

Zkuste si ověřit, zda Vám prodejce neposkytl dobrovolně na Vámi zakoupenou věc delší záruku než zákonem stanovených minimálních 24 měsíců. Další možnost, kdy by mohla být záruční doba event. prodloužena, může nastat, pokud již došlo k výměně Vámi zakoupené věci nebo její součástky, na kterou byl poskytnuta záruka. V takovém případě ve smyslu ustanovení § 627 odst. 2 občanského zákoníku začíná běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci (její součástky).

 

ODPOVĚĎ VYPRACOVAL: Mgr. Ing. Pavel Toufar                       www.AKTOUFAR.cz

 

Komentáře:

Komentáře slouží k okomentování daného článku. Ne ke vkládání dotazů právníkům.
Nechcete li zveřejnit své jméno tak použijte přezdívku, anebo smyšlené.

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit